מנהל ? כך תתנהל נכון עם העובדים שלך !

אין מי שלא מחכה ליום שבו יהיה הוא מנהל, אחראי על צוות עובדים, בעל תפקיד חשוב ומשמעותי. אך האם אתה, המנהל, אכן יודע כיצד להיות מנהל טוב? מנהל צריך להיות אחראי על המקום או התחום שבו הוא עוסק, לפקח על העובדים ולוודא שהעבודה מתנהלת על הצד הטוב ביותר. תפקיד הניהול הוא תפקיד גדול ואחראי, גם אם לעובדים נדמה לעיתים שהמנהל פשוט יושב במשרדו ושותה קפה במנוחה… האחריות הרבה שרובצת על כתפי המנהל הופכת את התפקיד למורכב, אך הדבר המורכב באמת בתפקידו של כל מנהל הוא ניהול העובדים. איך מנהלים עובדים? איך דואגים שהעבודה תתבצע? ואיך שומרי על אווירה טובה במקום העבודה, על מנת ליצור תפוקת עבודה גדולה יותר?

תן וקח עם העובדים שלך

מנהלים רבים חושבים בטעות, שניתן לנהל מקום עבודה רק ביד חזקה וקשוחה. למעשה, ההיפך הוא הנכון. כאשר המנהל יוצר אווירה טובה, כאשר הוא נגיש, קשוב ומתחשב – העבודה תיעשה בהנאה רבה יותר, וממילא – בצורה טובה יותר. כמובן, אין זה אומר שעל המנהל להיכנע לכל גחמה של עובד – בסופו של דבר, עליו להיות מנהל ואחראי. אך חשוב לבצע את התפקיד הניהולי בצורה נעימה. איך עושים זאת? הנה כמה טיפים חשובים.

היה אנושי

קבל את העובדים שלך בברכת "בוקר טוב" לבבית מידי יום (בהנחה שאתה נמצא במשרד ביחד איתם, כמובן). כאשר עובד יוצא מן המשרד, היפרד ממנו בצורה נעימה ובברכת שלום. זה נשמע דבר שולי, אפילו טריוויאלי, אך מנהלים רבים טועים לחשוב כי היחס הזה לעובד הוא למטה מכבודם, או שפשוט אינם מעלים זאת על דעתם. יחס נעים מן המנהל יוצר אצל העובד תחושה נעימה לכל אורך היום.

הקשב לעובדים

לעובדים שלך יש הרבה מה לומר על העבודה, על צורת העבודה, על אפשרויות שיפור וכדומה. אתה, מנקודת מבטך כמנהל, יכול לקבל החלטות טובות יותר מן העובדים, בדרך כלל. אך דעתם של העובדים חשובה לא פחות משלך – הם רואים את העבודה מנקודת המבט הפנימית יותר, ויכולים לתת לך תובנות חשובות. אל תזלזל בכך. שאל את דעתם של עובדיך לעיתים קרובות ובצורה נעימה. בסופו של דבר, תעשה מה שתבחר לפי הבנתך – אבל העובדים שלך כבר יקבלו את התחושה הטובה. דעתם מוערכת.

היה הוגן

אל תטיל על עובד משימות שהוא אינו יכול לעמוד בהן. אתה יודע היטב מהם הכישורים של העובדים ומהן המגבלות שלהן. התחשב בכך. מצד שני, אל תימנע מלהאציל סמכויות על עובד שמתאים לתפקיד. ואם הוא טעה, או ביצע את העבודה בצורה לא נכונה? אל תכעס עליו. במקום זה, תדגים לו את הדרך הנכונה, והוא ילמד לפעם הבאה.

אל תשקר

אם עובד מבקש העלאה במשכורת, ואינך יכול לתת לו אותה, או שאינך מעוניין בכך – אל תדחה אותו ב"לך ושוב". ספר לו את האמת, הסבר לו את הסיבה. הוא יבין אותך, גם אם יתאכזב – ויעריך אותך הרבה יותר.

תגמל את העובדים

העובדים שלך זקוקים להערכה – החל במנקה הקבוע ועד לסגן האישי שלך. דאג להראות להם שעבודתם מוערכת בעיניך. מילה טובה של הערכה מידי פעם, מחמאה ברורה – יעשו את העבודה ביומיום. מידי פעם, במידת האפשר, דאג לתגמל את העובדים גם כספית – באמצעות תוספת למשכורת, תלושי מתנה וכדומה. פשוט בשביל להראות הערכה. לא תאמין כמה העובדים יתאמצו עבורך, יותר מהרגיל, אחרי תגמול כזה.